12/23/2012

Wygląd zewnętrzny a Twoje dobre samopoczucie

Każdy z nas nosi w swojej głowie wyobrażenie o tym, jak chciałby się prezentować. Każdy chce czuć się atrakcyjnym dla siebie i ludzi ze swojego otoczenia. Każdy też zapewne dostrzega pewne mankamenty swojej urody, co w większym lub mniejszym stopniu przeszkadza w czerpaniu radości z przebywania w swoim ciele fizycznym. Kiedy jesteśmy niezadowoleni ze swojego wyglądu, jesteśmy często krytyczni wobec atrakcyjnych osób i nie jesteśmy w pełni szczęśliwi. Dlatego ważne jest, aby na początku popracować właśnie nad fizycznym aspektem siebie. Jasne jest, że nie da się zmienić kształtu swojego nosa czy rozmiaru biustu. Ja jednak uważam, że na większą część tego, jak wygląda nasze ciało jesteśmy w stanie wpłynąć!


W stu procentach zgadzam się tym, kto powiedział, że nie ma brzydkich ludzi, są jedynie zaniedbani. Wiele razy zdarzało mi się widzieć naprawdę pięknych ludzi, którzy uwagę od swojej urody w mistrzowski sposób potrafili zakamuflować i przyćmić nieładnymi czy wręcz nieestetycznymi ciuchami.
W ogóle nie przemawia do mnie argument, że na ładny wygląd i ubrania mogą sobie pozwolić tylko ludzie z wypchanymi po brzegi portfelami. To absolutnie nie jest prawdą! Do tego, aby świetnie wyglądać nie trzeba mieć góry drogich ciuchów, czy kosmetyków. Idąc do sklepu, zazwyczaj za tę samą cenę można kupić coś ładnego, albo przeciwnie - niegustownego i brzydkiego. Dlaczego nie kupić tej ładnej rzeczy, która będzie kosztować nas tyle samo, a w której będziemy wyglądać dobrze?
Pomyśl o tym, jaki styl ubierania naprawdę Ci się podoba i po prostu zacznij się tak ubierać. Po roku czy dwóch Twoja szafa będzie wyglądać tak, jak w Twoich marzeniach, a Ty będziesz kochać swoje ubrania, w których będziesz czuć się wspaniale. Kupuj ciuchy tylko takie, w których czujesz się ładnie i atrakcyjnie. Przejrzyj gazety czy strony internetowe, gdzie znajdziesz wiele różnych inspiracji i porad dotyczących sposobu ubierania się zależnie od swojej figury. Nieważne jaki nosisz rozmiar. Każda kobieta przy odrobinie wysiłku i chęci może wyglądać dobrze. Jeżeli czujesz się nieco przytłoczona lub zagubiona, poszukaj w swoim otoczeniu osoby, która doradziłaby Ci w kwestii mody i razem z Tobą popracowała nad zmianą stylu. Na pewno ktoś taki się znajdzie.
Postanów, że odtąd będziesz starać się wyglądać jak najatrakcyjniej (co nie znaczy wulgarnie!). Spróbuj sprawić, żebyś stając przed lustrem podobała się sobie. Od razu będziesz czuła się szczęśliwsza i pewniejsza siebie.


Wykazano, że ludzie, z którymi pierwszy raz mamy styczność, największą uwagę zwracają na nasze uczesanie. Zadbaj o swoją fryzurę, sprawdź w jakiej jest Ci do twarzy, dopilnuj też, żeby Twoje włosy wyglądały na zdrowe i zadbane. Fryzura jest bardzo istotnym elementem naszego wizerunku. Estetyczny wygląd włosów ma duży wpływ na nasze samopoczucie (jesteś wart tego, by ładnie wyglądać) i na to, jak odbierają nas inni.
Niech nie ograniczają Cię myśli typu: "Z moimi włosami nic nie da się zrobić", "Żeby mieć ładną fryzurę musiałabym spędzać przed lustrem zbyt dużo czasu" itp. Przez długi okres czasu miałam takie podejście do sprawy swojej fryzury. Nie miałam na nią pomysłu, poza tym uważałam, że wyglądu moich cienkich, przyklapniętych włosów nie da się zmienić. Ale byłam zdeterminowana do zmiany. Odżywiłam włosy nakładając odżywczą farbę o kolorze podobnym do mojego naturalnego koloru, zapuściłam je, wyciągnęłam nieużywaną lokówkę, stanęłam przed lustrem i spróbowałam czegoś zupełnie nowego. Dzisiaj jestem w stu procentach zadowolona ze swojej fryzury (jej przygotowanie zajmuje mi maksymalnie 15 minut dziennie). Uważam włosy za jeden ze swoich największych atutów.
Eksperymentuj, wyzwól swoją kreatywność. Nic nie zmieni się w Twoim życiu, jeśli to Ty nie postanowisz działać.


Staraj się nie zapominać o makijażu, który nie przytłoczyłby Twojej urody, a jedynie ładnie ją podkreślił. Jeśli rzadko się malujesz, spróbuj to zmienić. Nie chodzi mi o nakładanie codziennie grubej warstwy tak zwanej "tapety", ale subtelne rozświetlenie twarzy, usunięcie z niej oznak zmęczenia i zwrócenie uwagi na to, co w niej lubisz. Stopniowo eksperymentuj z makijażem, a w końcu znajdziesz ten, w którym będziesz czuła się dobrze i wyglądała ładnie. Każdy potrafi nauczyć się sztuki makijażu. Wystarczy poświęcić na to tylko trochę czasu.


Ważne jest, by od czasu do czasu serwować swojemu ciału zabiegi pielęgnacyjne, dzięki którym będzie ono zdrowe i zadbane, a ty poczujesz się piękna. Regularnie stosuj kosmetyki do ciała, wybieraj te, które najprzyjemniej pachną i najbardziej zadbają o twoją skórę - ciesz się tymi zabiegami, niech sprawiają ci przyjemność i radość. Kochaj swoje ciało i dbaj o nie najlepiej jak to możliwe!
Ja uwielbiam kosmetyki naturalne, dużo radości daje mi odkrywanie różnych nowości tego typu w sklepach i testowanie ich. Dla mnie kosmetyki muszą mieć określony charakter - zwracam uwagę, by nie pachniały zbyt intensywnie, ale łagodnie i naturalnie. Lubię też kiedy stworzone są na bazie jednego, dominującego składnika. Mam na przykład cudowne perfumy o zapachu czystego bzu.
Dobór kosmetyków również jest pewnym rodzajem samookreślenia. Niech wszystko w Twoim otoczeniu będzie odzwierciedleniem Twojej niepowtarzalnej osobowości!



Kreowanie swojego wyglądu zewnętrznego może być naprawdę wspaniałą zabawą! Wyzwól w sobie artystę! Twoje fizyczne ciało jest odzwierciedleniem tego jaką osobą jesteś. Strojem możesz dodać swojemu życiu nieco finezji, humoru, czy baśniowości. Stwórz samego siebie tak jak tylko chcesz. Chcesz być elegancki i szykowny? Może zabawny i na luzie? Śmiało!
Pokochaj swój styl i swoje ciało. Postanów sobie, że będziesz starał się postrzegać je jako dzieło sztuki, które stwarzasz Ty sam. W rzeczywistości tak jest. Postaraj się więc, aby było maksymalnie piękne.



Pozdrawiam!

3 komentarze:

  1. Bardzo pozytywny post! ;) Ja akurat lubię dobrze wyglądać i dbać o wygląd zewnętrzny, ubiór, fryzurę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo chodzi przede wszystkim o to, żeby to lubić:) Pozdrawiam Cię i zapraszam do mnie ponownie!;)

      Usuń