2/18/2013

Sztuka nawiązywania dobrych relacji z ludźmi wg. Dale'a Carnagie | #2

Gotowy ? ;)

6 sposobów, które sprawią, że ludzie będą Cię lubić:

  •   Okazuj ludziom szczere zainteresowanie.
Witaj się z ludźmi z ożywieniem i entuzjazmem. Zachowuj się w ten sposób również wtedy, gdy ktoś do Ciebie dzwoni. Nie zapomnij wyrazić, jak się cieszysz, że go słyszysz. Nie udawaj na ulicy, że nie widzisz jak przechodzi po drugiej stronie Twój dalszy znajomy - uśmiechnij się.
Jasne jest, że ignorując ludzi nie zyskamy ich sympatii. Ludzie będą odbierać Cię jako kogoś niesympatycznego i wyniosłego. Pokaż im, że czujesz do nich sympatię - pierwszy odezwij się, uśmiechnij, zaczep.
Wymaga to dużej pewności siebie, ale tak też będziesz przez ludzi odbierany - jako osoba pewna siebie i profesjonalna.
  • Uśmiechaj się.
Twój uśmiech jest posłańcem Twojej dobrej woli. Twój uśmiech rozjaśnia życie wszystkich, którzy go widzą. Dla kogoś, kto ogląda dziesiątki ponurych i zachmurzonych twarzy odwracających wzrok, może on być promieniem słońca przebijającym się przez chmury. Zwłaszcza gdy ten ktoś jest właśnie nękany przez szefa, klientów, nauczycieli, rodziców lub dzieci. Twój uśmiech przypomni mu, że nie wszystko jest beznadziejne, że na świecie jest jeszcze radość.
To piękne, że masz możliwość wnieść trochę radości w czyjeś życie, prawda?
Ludzie lubią optymistów. Na dłuższą metę męczą nas osoby wiecznie narzekające i zamartwiające się. Bądź tym, który wnosi do życia innych ludzi radość i nadzieję!
  • Pamiętaj, że dla człowieka własne nazwisko to najważniejsze ze wszystkich słów świata.
Powinniśmy zdawać sobie sprawę ze znaczenia imienia i nazwiska i zawsze pamiętać, że są one święte i stanowią wyłączną własność człowieka, z którym rozmawiamy. Niczyją inną! Nazwisko i imię odróżnia jednostkę od innych, czyni ją jedyną pośród wszystkich ludzi. Informacja, której udzielamy, lub przedstawiana przez nas prośba nabiera specjalnej wagi, jeśli dodamy do niej nazwisko i imię naszego rozmówcy. Od kelnerki po prezesa — zapamiętane nazwisko uczyni cuda w naszych kontaktach z nimi.
Potrzeba do tego dużej pokory ale i pewności siebie. Wyobraź sobie prezesa dużej firmy, który do swoich współpracowników, nawet tych na dużo niższym szczeblu zwraca się po imieniu. Taki człowiek od razu zyska sympatię i szacunek ludzi, bo nie wywyższa się, jest uprzejmy i traktuje wszystkich na równi z samym sobą.
  • Bądź dobrym słuchaczem. Zachęcaj rozmówców, aby mówili o sobie samym.
Jeśli chcesz być dobrym rozmówcą, bądź uważnym słuchaczem. Interesuj się innymi, a wydasz się im interesujący. Zadawaj takie pytania, na które rozmówca odpowie z przyjemnością. Zachęcaj rozmówcę do mówienia o nim samym i o jego dokonaniach. Szczere zainteresowanie drugim człowiekiem jest bardzo ważne. Niech rozmówca poczuje, że naprawdę interesuje Cię to, co ma Ci do przekazania.
  • Mów o tym, co interesuje Twojego rozmówcę.
Rozmawianie z ludźmi w kategoriach tego, co interesuje raczej ich niż nas, opłaca się obu stronom. Ludzie chętniej nawiązują kontakt z osobami  wyznającymi podobne wartości, upodobania, albo mającymi po prostu jakiekolwiek pojęcie o tym, co ich interesuje. Spróbuj dowiedzieć się chociaż w minimalnym stopniu czegoś o zainteresowaniach Twojego rozmówcy. Twoje życie stanie się pełniejsze dzięki każdej rozmowie, z kimkolwiek.
  • Spraw, aby Twój rozmówca poczuł się ważny - i zrób to szczerze.
Chcesz akceptacji tych wszystkich, z którymi się kontaktujesz. Chcesz uznania dla twojej prawdziwej wartości. Tęsknisz za poczuciem, że jesteś naprawdę ważny w swoim małym świecie. Nie chcesz słyszeć tanich komplementów, ale pragniesz przecież wyrazów szczerego uznania. Chcesz, aby twoi przyjaciele i współpracownicy doceniali Cię i szanowali. Każdy z nas tego chce. Stosujmy więc Złotą Regułę i czyńmy innym tylko to, co chcielibyśmy, aby oni nam czynili.
Jak? Kiedy? Dlaczego? Odpowiedź brzmi: Zawsze i wszędzie.
Docenianie innych i traktowanie ich z należytym szacunkiem sprawi, że odwdzięczą Ci się oni tym samym.

Zdj. z: pl.freepik.com
Miłego dnia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz